Direktlänk till inlägg 20 juni 2016

Släng inte allt som går sönder...

Av Cecilia - 20 juni 2016 01:44

När vår spinnrock tillslut inte gick att laga.. Tog vi hjulet och borrade 6hål i... I källaren hade jag en hög rep (tamp) från tiden då jag hade båt. Den knöt jag några knutar på. Med en badsvamp som gjort sitt svampade jag på vit hobbyfärg, färgen blandade jag ut med lika delar vatten. ( 1/2dl färg m 1/2dl vatten)
Hjulet gjorde jag likadant med. Men innan så gnodde jag in det med linolja.
Ps!!Jag rekommenderar att sätta i ljuskoppar i metall i hålen pga brandrisken!!! Och lämna aldrig brinnande ljus.
Tänk på att ljusens längd inte hamnar för nära tak eller andra antändningsbara matrial eller textilier/saker. Värmen från ljusen stiger uppåt och skapar tillslut brännyta och antänder. Även målade betongtak är antändningsbart, färgen börjar koka och tar eld

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 20 juni 2016 01:14

..nästan iallafall. En sliten ikea bokhylla fick bli odlings-ställ. Dvs. Varje hyllplan plastade jag med gamla kassar från mataffären. En resårmadrass som gjort sitt sparade vi ribborna på undersidan av sängen. Dem sågade jag korta stopp av och sat...

Av Cecilia - 20 juni 2016 00:48

Köpt bröd är gott men ibland tröttnar man på smaken. Då är det gott att ta upp ett hembakat bröd. Tips till rågdegar eller råg/vete-degar! ? 2-3 Kokta rivna potatisar i degvätskan gör brödet saftigare längre, och mer mättande. Potatissmak blir ...

Av Cecilia - 19 juli 2013 07:55

 Timjan : är enlligt mig helt underbar!! Denna krydda skall vara färsk, den är en katastrof torkad. Lägg pengar på en färskTimjan när du ska använda den är mitt råd. Det är inte jämförbart alls med en torkad (såsom oregano tex. den funkar både...

Av Cecilia - 19 juli 2013 07:29

Nu har bloggen legat nere att tag, men nu är det dags för en uppdatering & nya tag.    Jag har 2 nya kategorier som heter Bär Frukt & Svamp  och KöksTips, där jag kommer lägga in lite nya ideer framöver.   Idag har jag delat med mig lite. ...

Av Cecilia - 19 juli 2013 07:14

  lite kanter, brödEndar, baguette som blivit över. Släng allt i en låda i frysen. när du sparat en hög, tar du upp dem. Riv sönder dem till mindra bitar, kör lite i taget i en mixer, och låt sedan smulorna självtorka på en plåt, det tar ca ...

Presentation


VÄLKOMMEN TILL CeCiLiAs SKAFFERI.....

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

VAD TYCKER DU?????

Vad vill du ha MER av för förslag på min sida..
 FRUKOST ALTERNATIV
 BUFFÉ RÄTTER
 MIDDAGAR
 EFTER RÄTTER
 MATBRÖD
 BAKVERK
 PICKNICK ALTERNATIV
 FÖRRÄTTER

Gästbok till mina läsare....

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards